Een nieuwe identiteit was nodig voor de belangenvereniging voor LGTB’s in Rotterdam, het COC. Opus ontwierp een corporate identity die de cirkel als uitgangspunt heeft. De cirkel staat voor het individu in al zijn unieke uitingsvormen, waarin vooral de lichtheid en vrolijkheid de nadruk krijgt. Ook de website kreeg een complete make-over.
COC Rotterdam
huisstijl en website
OPDRACHTGEVER
COC Rotterdam
FOTOGRAFIE
Hans Tak
Onder begeleiding van OPUS werd een imago onderzoek gedaan door Johan Hazenbroek, student aan de Hogeschool Rotterdam. Daarop werd de nieuw corporate indentity van het COC Rotterdam gebaseerd: een professionele, open organisatie in verbinding met de samenleving, met voor veelkleurigheid, diversiteit en vooral ook ‘fun’.
COC 60 jaar
In 2007 bestaat het COC afdeling Rotterdam 60 jaar. Het jubileum wordt groots gevierd met o.a. een tentoonstelling in de Kunsthal, een roze filmprogramma in Lantaren/Venster en een pleinfestival en feest voor alle Rotterdammers. Opus Design ontwikkelde de projectstijl en diverse items voor de publiciteit rondom dit evenement.
OPDRACHTGEVER
COC Rotterdam